Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2013

ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ - ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΑ

 Δεκαετία  του '50 . Απ' τα  πρώτα μεταπολεμικά λεωφορεία του  ΚΤΕΛ , η πασίγνωστη  τότε  FARGO , ιδιοκτησίας  Ι.Ανδρεόπουλου , από  Ερατεινή , στο Αλωνάκι μρποστα απ' το  πρακτορείο , το  1951 . Αριστερά ο  Νίκος Σταματόπουλος , οδηγός και πρωτανιψιός  του Ανδρεόπουλου και  Θαν. Φωτόπουλος , πράκτορας για πολλά  χρόνια , μέχρι  το 1983 , του  ΚΤΕΛ  στο  Λιδορίκι .Σημειώνουμε  πως  ο  Νίκος  Σταματόπουλος , εξαιρετικό παιδί είχε  την  ατυχία  να  μείνει  παράλυτος όταν  το  λεωφορείο , βγήκε  απ' το  δρόμο στις  στροφές πριν  απ' το Λιδορίκι ( όπου  σήμερα  είναι  ένα προσκυνητάρι ) ανήμερα  του  Αγίου Ευθυμίου , και  έκτοτε  έζησε  μεν  αλλά  καθηλωμένος σε  αναπηρικό  καρότσι .
Αρχείο Θαν.Φωτόπουλου 


 Την ίδια  περίπου  εποχή , στην  'Αμφισσα , μπροστά  από  ένα DODGE , που  γράφει Αθήναι - Λιδωρίκιον  , από  αριστερά Χαρ. Ζέκιος , Ανδρ.Γκομόζιας , του  Γυφτοτάσιου και  μάλλον Αργύρης Καραχάλιος .
Αρχείο Γ.Απ. Αποστολόπουλου
Στον  " Αντώνη " , Φεβρουάριο  του  1953 , μια  παρέα " οδηγο...βοηθών ", μπροστά  σε  ένα απ' τα  σύγχρονα  λεωφορεία τύπου  FORD . Από  αριστερά , Κ.Ανέστος , μπάρμπα Τριαντάφυλλος ( Παχνάς ; ) , Χαρ. Ζέκιος , Σταύρος  Υφαντής - Κατροδαύλης , Τάσος  Μπούτσικος , από  Κονιάκο , Θυμ.Γεωργουσόπουλος και  Ανδρέας  Μαργέλλος - Ελλάδας .
Αρχείο Κατίνας Γεωργουσοπούλου   
 1 - 6 - 1950 , στάση  στην  ταβέρνα Καραθανάση , για..κοκκινιστό και  μπρούσκο  Αραχωβίτικο κρασί , αριστερά Θ.Τσιώτας  και  Μπάμπης  Φαλίδας .
Αρχείο  Μπάμπη  Φαλίδα 
 Δεκαετία  του  '50 , πλήρες  επιβατών  και  αποσκευών , το  24ρι λεωφορείο  της  οικογένειας  Ρέλλου , μάρκας BEDFORD , στο  δύσκολο  χωματόδρομο  του  Λιδορικίου . Στο  τιμόνι  ο  Ανδρέας  Ρέλλος  και  πίσω  αριστερά ο " βοηθός " Γιώργος  Καφρίτσας .
Αρχείο Βασ. Ανδρ. Ρέλλος
 Δεκαετία του  '50 , ο  Νίκος  Μποβιάτσης , σε  αναμνηστική  πόζα  μπροστά  στο οικογενειακό  Mποβιατσαίϊκο , λεωφορείο 18  θέσεων .
Αρχείο Γ.Μποβιάτση
Ένα  απ' τα  πρώτα  32αρια λεωφορεία  του  ΚΤΕΛ ήταν  και  το Ρελλαίϊκο .
Αρχείο  Βασ.Ανδρ.Ρέλλου 
 Δεκαετία  του '50 , ο Γιώργος  Μποβιάτσης μπροστά  στο  Μποβιατσαίϊκο  , 18αρι , λεωφορείο , που  είναι  σταθμευμένο  μπροστά  στο  σπίτι  του . Αριστερα΄και πίσω διακρίνεται και  το  Καραμητσαίϊκο σπίτι .
Αρχείο  Γ.Μποβιάτση
 Ο Γιώργος  Μποβιάτσης , καμαρώνει  το  καινούργιο  32άρι της οικογένειας 
Αρχείο Γ.Μποβιάτση
Ο...στόλος , έτοιμος  για..σαλπάρισμα . Από  δεξιά , Θ.Τσιώτας , Θαν Ράπτης , Ανδρέας  Ρέλλος ,. ο τέταρτος ..άγνωστος .
Αρχείο Βασ.Ανδρ. Ρέλλος 

Την  ίδια  περίπου  εποχή , στό  ίδιο  πάντα μέρος , ταβέρνα Καραθανάση στην  Αράχωβα  , αριστερά Βασ. Τσινταβής και Κώστας  Χαρδαλούπας , στο  τιμόνι  ο  Θοδ. Τσιώτας 
Αρχείο Θυμ.Β.Τσινταβή 


 Τέλος δεκαετίας  του '40 , πάλι  στην  ταβέρνα  του  Καραθανάση , αριστερά ο  ΓΗιάννης  Ράντος , απ' τη  Γρανίτσα και ο17χρονος   Γιάννης  Αποστολόπουλος - Κολοτούμης , απ' το  Λιδορίκι .
Αρχείο  Θυμ.Β.Τσινταβή
Αράχωβα , τέλος  δεκαετίας  του  ΄40 , μπροστά  στην  ταβέρνα  του  Καραθανάση ,  όπου  γινόταν  πάντα  στάση για..κοκκινιστό  και  κόκκινο  Αραχωβίτικο  κρασί .  Αριστερά ο  Βασ. Τσινταβής , πράκτορας  του  ΚΤΕΛ στην Αθήνα , Θόδωρος  Τσιώτας και  πίσω  δεξιά  ο  Κώστας  Χαρδαλούπας , που  μυρίστηκε  φωτογραφία και ... χτενίζεται (Πλεσσιώτης..ων ..)
Αρχείο  Θύμιου  Β.Τσινταβή 

Το  πρώτο  Λεωφορείο που  εκτελούσε  δρομολόγιο πρός Κροκύλειο κάνει  την  εμφάνισή  του  , έγινε  δεκτό με  πανηγυρικές  εκδηλώσεις  απ' τους  Κροκυλειώτες , όπως  καθαρά  φαίνεται  και  στη  φωτογραφία .
 
 Το  18αρι  λεωφορείο της  φωτογραφίας  πραγματοποιούσε δρομολόγια  Αθήνα - Ρέρεση , εδώ  σταθμευμένο μπροστά  στο  χάνι της  Ρέρεσης .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου